Sunday, October 14, 2012

Nasa

En mar nem tudok errol az egeszrol objektivan irni. Lattam az Apollo 13at es az abbol kikerekedo sorozatot, szinten Tom Hanks remekmuvet az egesz Apollo urprogramrol. Amig nem lattam nem tulajdonitottam nagy jelentoseget az egesznek, persze hatalmas dolog volt, de valahogy nem ereztem, hogy mennyire is... Most is tortennek fantasztikus dolgok, de akkor az egeszen uj terulet megismerese volt a cel. Nem feledkezem meg Gagarinrol sem, tudom, hogy az egesz nem csak az amerikaiakrol szolt. Viccelodott is az egyik idegen vezeto, hogy tudja, hogy szputnyik, de o harmadik generacios floridai, ugyhogy neki szpátnik :-)   Lenyugozo volt az egesz, nnna. Es egy nap nem eleg ra. Az alap programokra kevesse volt idonk, mert ebedjegyet vettunk, ahol egy veteran urhajos meselte el az eletet. O tortenetesen egy parancsnok volt, szoval nem volt az urhajon kivul soha, de kosz szepen.  A szulei tanarok voltak es volt egy par pilota haverjuk, annak idejen nem voltak nagy biztonsagi intezkedesek, ugyhogy egy repterre csak ugy bement, nezelodott es hat evesen ment egy kort, de csak a foldon, nmert az anyukaja feltette, egy katonai repulon. Nagyon megtetszett neki es az erettsegi utan pilotanak tanult, es fantasztikus tehetsegesnek bizonyult, mert mentohelikopters lett es persze szolgalt a vietnami haboruban, osztalytarsait is mentette, de nagyon hamar atszokott a vadaszrepulore, ami keveseknek sikerul, legalabbis ezt mondta. Nem tunt egy magat fenyezo, mufickonak, szoval en hiszek neki :-) Amugy nekem fel sem tunt, de kisebbseginek szamitott igy a Nasahoz 1978-ban be ugy kerult be, hogy volt egy program, ami kereten belul kisebbsegieket vettek fel es elso korben kivalasztottak.

Fred Gregory.   http://en.wikipedia.org/wiki/Frederick_D._Gregory

Mar itt pihengetunk a kis lakohajon, sajna pont nem ebben a csatornaban usznak a tengeri tehenek, de szabad atjarasunk van a tulaj masik ingatlanaiba, mar bemerszkedtem, de nem jottek, inkabb este batrabbak, ugyhogy meg adunk par eselyt, mindenesetre a fejunk felett ropkodnek a pelikanok neha, es a hajo orraban valo ebedles alatt egyszercsak felkialt Zoli, hogy nezzem mi fut a szomszed stegen, -sajnos a masik oldalon, szoval olyan jo 30 meterre-, az nem valami leguan? Meresztem a szemem, mert addigra megallt a joszag. Aztan hirtelen elkezdi lengetni a fejet, gondolom beleszagolt a levegobe, hat basszus egy szerintem minimum 1 meter hosszu allat figyelt ottzzd. Hirtelen megijedtem,hogy nehogy beugorjon a vizbe es egyebkent is nem lehet, hogy nagyon eltevedt es valami forro drotot fel kell hivni, hogy vissza vigyek ahonnan jott? :-) Az Internet csodas dolog. Megtudtuk, hogy tud fara maszni es leveleket eszik,valamint remek uszo, es az iszonyat hosszu farkaval evez, es majdnem oshonos errefele. Del Amerikabol erkezett gyumolcs szallito hajokon :D Szoval nem kell ide allatkert. Ma volt mar ket zapor, sajna nagyon fuj a szel, igy nem merunk kajakra szallni, pedig ki lehet evezni az obolbe, ahol nagy szerencsevel delfint is lathatunk, meg ez a paras 30 fok eleg meleg... Na eleget nyafogtam.

2 comments: